Pokec Ešte raz k migrácii

DeletedUser7159

Hosť
Zverejňujem pár konceptuálnych vecí k migrácii, keďže posledné mesiace je to explicitne najfrekventovanejšia téma na fóre. Tak, ak sa to chce niekomu celé čítať a pridal by aj svoj príspevok, budem vďačný a ocením to.

Najprv vás musím upozorniť, že skôr, než budeme naliehať na Lintea (a Linteo následne na vedenie hry) navrhujem ešte raz to poriadne zvážiť a usilovať sa o diskusiu a o zhodnotenie všetkých nápadov a až potom by bol rád, keby sa poslal nejaký ucelený podnet vedeniu ako si to asi predstavujeme, ako si hráči myslia, že by to bolo s otázkou migrácie ideálnym riešením. Preto by som to najskôr neriešil anketou, ale nech sa vyjadrí čo najviac hráčov a napíše svoje dôvody a hlasovanie až potom. Ide o to, že v prvom rade nemožno ignorovať, že ide o záujmy InnoGames a pokiaľ sa im viac oplatí profitovať z viacerých svetov, tak sa nemôžeme pohoršovať, že stále tu je viac neaktívnych svetov, alebo že sa pravidelne každý rok spúšťa nový svet, ktorý síce spravidla stiahne aktivitu svetov predošlých (tým nehovorím, že to je pre InnoGames hneď aj výnosné, neviem to objektívne posúdiť... skôr sa domnievam, že majú s tým nejakú skúsenosť a štatistiky, a o svoju odmenu vo forme zisku dbajú asi najviac, to by malo byť samozrejmé, aj vo vyžieraku ľudia nepracujú preto, lebo vás túžia nakŕmiť).

O čo však ide na prvom mieste je skúsenosť, že migrácia, teda prechádzanie z jedného sveta do druhého (alebo viac) vždy berie so sebou ducha toho sveta, odkiaľ sa migruje a bolo by naivné myslieť si, že sa tým zlepší situácia zároveň na oboch. Ja sa teraz budem vyjadrovať za svet Fremont, pretože len tam poznám situáciu a myslím si, že mám k tomu čo povedať. Pôvodný nápad bol ísť na delaware, to mi príde viac-menej jasné a väčšina hráčov si to želala, avšak nájdu sa aj hlasy, že bolo by lepšie migrovať opačným smerom, ergo na Geronimo (po zhodnotení viacerých argumentov sa to nezdá byť ako zlý nápad). Lenže problém je, aký názor by na to mali hráči z Geronima. Druhá, nie menej podstatná vec je zvážiť, či by nebolo lepšie migrovať z Geronima na Fremont, keďže mnohí hovoria, že Geronimo je ešte viac mŕtvy svet, než Fremont (nehrám tam aktívne, neviem to posúdiť, ale nevidieť, že by sa hráči odtiaľ nejak angažovali na fóre). Boli tu aj nejaké ohlasy z Texasu.

Pamätáte, keď sa migrovalo z El Pasa na Delaware? A ešte predtým, keď bolo okolo toho také haló a ľudia sa vlastne ani nevedeli jednomyseľne zhodnúť, ktorým smerom sa má migrovať? A v jednom príspevku Linteo píše, že hráči chceli migrovať z El Pasa na Delaware, on zatlačil na vedenie a hre v konečnom dôsledku to neprospelo – neviem presne v akom význame to je myslené a nebudeme sa teraz hádať, či to hre prospelo alebo nie, nie je to teraz také podstatné, než fakt, že Linteo má nejaké poznatky o tom, že po migrácii došlo po nejakej stránke k výraznému poklesu. Ale ak by s tým niekto nesúhlasil, tak rovno dávam protipríklad k výhodám migrácie: niekto napr. tvrdí, že po migrácii funguje lepšie aj trh, lenže z akých princípov to vychádza? Že niekto zbohatne na mŕtvom svete, z ktorého ľudia migrovali, kde sa prakticky nedá nič robiť a raz za čas sa nájde niekto, kto migruje na aktívny svet a prenesie kopec vlastných, no najmä za príplatok cudzích vecí z jedného sveta na druhých? Keby som ekonóm, tak by som to asi prirovnal koloniálnemu bohatstvu :D, ale určite, že to oživuje svet, kam sa migruje.. ale zabúdame na to, že zo sveta, odkiaľ sa migruje sa stáva stroj na peniaze, čosi, čo by sa malo čím skôr uzavrieť, lebo to má ďaleko od aktívneho sveta. A nech nie som pokrytecký, tak sa aj ja priznám, že to praktizujem, veď teraz na tom už nič poburujúce nie je, je to už akousi rutinou... aj keď stálice by si mohli pamätať, že kedysi sa na to nahliadalo ako na podvod, prípadne ako na čosi síce nie zakázané, ale nečestné.

Prosím, neberte to teraz ako kritiku, nie je to tak myslené, snažím sa polemizovať s názormi, ktoré sú populárne, ale z časového hľadiska krátkozraké. Chápem vaše pocity, tiež si prajem migrovať, len predtým, než budeme robiť závery vás žiadam o to, aby ste nad tým ešte popremýšľali a aby ste sa so svojim názorom zapojili do diskusie, možno nakoniec budeme nájdeme jasné stanovisko a môžeme dať Linteovi prepracovaný návrh. Mimochodom, ďakujeme, že každý týždeň to spomínaš v reporte a dbáš o priazeň hráčov... možno ak to nenecháme v takom stave ako to je a vykonštruujeme poriadny návrh s prípadnými kompromismi a pošleme to ďalej, tak to bude mať nejakú spätnú väzbu.

Nebuďte skeptickí. Inak to môžeme rovno zabaliť.

Aby som pridal hneď prvý názor, tak som za migráciu z Fremontu na Delaware a som otvorený k otázkam migrácie na Geronimo, alebo prípadne z Geronima. Zatiaľ môžem povedať len toľko, som zvedavý na vaše názory a postrehy.
Týmto otváram diskusiu.
 
Naposledy upravené moderátorom:
Ja už ani neviem ako by som sa ešte mal vyjadriť k tej migrácii, polemizovať o tom či náhodou by nebolo lepšie migrovať z aktívneho sveta na menej aktívny sa mi naozaj nechce pretože to proste nedáva logiku, keby sa migrovalo z Dela na Paso tak by nám vznikli možno dva polomŕtve svety, takto máme jeden, na slovenské pomery ''super svet'', to hovorím sám za seba.. takže je mi úúplne jedno či sa to z nejakého ekonomického alebo iného hľadiska oplatilo alebo nie.. takže neviem odkiaľ a čo je to za informáciu že po migrácii z Pasa na Dela prišlo k nejakému poklesu a vlastne ma to nezaujíma.. pretože mne šlo o to aby boli hráči spokojní a myslím si že väčšina hráčov je na Dela spokojná, aj pôvodní aj tí čo zmigrovali, takže účel to splnilo, tým to pre mňa hasne.. že to pre Inno nebolo výhodné? v prvom rade je mi to jedno, pretože ja tu niesom od toho aby som riešil či je to pre firmu výhodné alebo nie, ja sa starám o to aby sme boli my hráči spokojní, prečo by som mal ja rozmýšľať o tom čo je dobré pre druhú stranu a snažiť sa nejakým spôsobom presviedčať hráčov že takto to nerobme pretože to nie je pre Inno výhodné.. za druhé, z krátkodobého hľadiska môže byť jeden typ migrácie menej užitočný, ale ako vieme zaručiť alebo podľa čoho vieme zhodnotiť že opačným smerom by to z dlhodobého hľadiska bolo lepšie? možno keď hra po migrácii príde o 10 hráčov alebo Inno príde o 500 eur, možno keby migrácia nebola, skončilo by 20 hráčov a v konečnom dôsledku by to aj Inno pocítilo viac.. môžme vedieť ako by to bolo? asi ťažko.. takže ja fakt neviem čo by sa dalo ešte vymyslieť, aká ďalšia finta alebo aký ďalší spôsob alebo čo by sme chceli ešte riešiť.. podľa mňa je to jednoduché, buď sa migruje z A do B alebo z B do A alebo sa nemigruje vôbec.. hráči mali už 125630 (a to som ešte ubral) možností vyjadriť sa, zakaždým som musel spamovať, písať každému osobitne a nič nové sa nevymyslelo, jednoducho sa pár ľudí vyjadrilo áno / nie, takže si nemyslím že sa tu ešte niekedy niečo prevratné vymyslí a aj keby, tak nakoniec aj tak zistíme že Inno o to nemá záujem respektíve už nemá záujem o nič, o žiadne ďalšie návrhy, nápady a tak ďalej.. stačí sa pozrieť do jedného z príspevkov kde je screen z českého fóra, ten hovorí za všetko.. už fakt nemám chuť sa za niečo biť, snažiť sa, rozmýšľať keď to nikam nevedie.. už aj teraz som zbytočne zabil 10 minút písaním tohto príspevku plného omáčok ktoré tiež nič nepriniesli.. :D ale keď už sa mám vyjadriť k migrácii Fremontu.. keďže hrám na Dela a to je medzi kandidátmi tak si myslím že mam právo sa vyjadriť, som za migráciu nech je už akýmkoľvek smerom, kľudne na Gero alebo Gero na Fremont, ja osobne by som na tom stratil, kedže tie svety mi prispievajú do vrecka, ale mňa to vôbec netrápi že by som o to prišiel, keď by sa zlepšila hra, prečo nechávať trápiť sa hráčov na mŕtvom svete a pozerať sa ako končia jeden po druhom? len preto aby som ja o niečo neprišiel? taký sebecký a nenažraný niesom.. ja by som bol kľudne za to aby sa aktuálnych 6 svetov spojilo do troch, nezaujíma ma čo hovoria čísla alebo štatistiky Inno, mali by sme dobré duely? mali pochopiteľne kedže by bolo viac hráčov pokope, mali by sme dobré boje? samozrejme veď kde hrá 10 hráčov, asi ťažko spravíme dobrý boj.. hra by bola lepšia, viac ma nezaujíma...
 
Naposledy upravené :

DeletedUser7159

Hosť
Ďakujem za názor, ale musím na to reagovať znovu vyčerpávajúcim príspevkom. Zhrniem ešte raz, lebo ako uvidím, tak sme sa nie celkom pochopili (ja viem, je to dlhé, ale neviem to lepšie vysvetliť):

1. Vôbec sa nemáš starať o to, že to bolo pre InnoGames výhodné alebo nie, kde také píšem? Je to skôr hypotéza, ak chce niekto nad tým pozormýšľať... hovorím o tom, že InnoGames, ktoré ti dáva možnosť hrať robí veci tak, ako je to v prvom rade výhodné tebe a ak by z hľadiska zisku bolo nevýhodné robiť migrácie a zatvárať svety, tak to nebudú robiť, úlohou The-West nie je aby si si mohol duelovať a vylepšovať predmety, je to pre ľudí, ktorí sa o to starajú, zamestnaním. V skratke: ak pre InnoGames migrácie nie sú výhodné, tak to nebudú robiť. Vidíš, že sa do toho nehrnú. Ja neviem objektívne posúdiť, či by im migrácia priniesla väčšie zisky. Začali s tým, ale nie je to trendom, zrejme pre to nejaký dôvod bude a nepredpokladám, že by sa nesnažili o svoj zárobok, to je naivné myslieť si. To mal byť prvý bod, že sa im z ekonomického hľadiska migrácie neoplatia, tak to nebudú robiť. Proste tento prvý bod je nejaký predpoklad a ďalšie body môžu poslúžiť na jeho zdôvodnenie.
2. Nikde nepíšem, že bola chyba migrovať z Delaware na El Paso. Ale pozri sa, čo ostalo s El Pasom, je to v poriadku, že ten svet slúži len na prenášanie si vecí na Delaware? Bol by som za to, nech sa El Paso zruší, ale najprv nech sa pre El Paso rozšíri možnosti migrácie, nech nikto nepride o účet (napríklad na Fremont alebo Geronimo, ak by sa tieto svety museli ponechať a nebolo by možné odtiaľ migrovať, navrhoval by som to ako možnú alternatívu)
3. Píšeš tam niečo o tej sebeckosti, ale znovu, potom ti uniká účel internetových hier, táto hra má generovať zisk, na tom nie je predsa nič zlé, ale nemôžeš tu pliesť nejakú sebeckosť. Predstav si, že pracuješ v nejakej hierarchii a začneš toto rozprávať o svojich nadriadených. Skôr by som povedal, že je sebecké mať takýto postoj k migrácii. Pokiaľ ty hrávaš na aktívnom svete, kde sú aj duely, aj boje, avšak minimálne 30 nespokojných ľudí je uväznených vo svete, v ktorom nie sú ani boje, ani duely, ani obchody a vymiera to tam čoraz viacej. A začať hrať od levelu 1, no nikdy by taký hráč nedobehol elitu toho sveta a to z viacerých dôvodov, ktoré snáď nemusím vypisovať. Skús sa zamyslieť, že nie sme na rovnakej vlne. Potom možno pochopíš túto snahu, lebo ja na rozdiel od teba nie som ani zďaleka spokojný a chcem s tým niečo urobiť.
4. Tento bod som ešte nespomínal, ale ak sa dopustí migrácia z novšieho sveta na starší, tak potom nemá význam hrať na novom svete. Z toho jasne vyplýva, že (pre nás) nemá zmysel otvárať nové svety, ak sa zároveň predpokladá možnosť migrácie na svet starší, tak nemá veľký zmysel hrať na takom svete, kde nič nie je vybudované a nikto vám nemôže pomôcť, nie je dostatok vecí atď.. Súhlasím, že nové svety prinesú hráčom celkovo viacej škody, než prospechu.
5. Ty stále píšeš, že nech sa migruje z menej aktívneho sveta na aktívnejší a nech sú hráči spokojní, však to je v poriadku. A môžeš sa prosím ťa vyjadriť aj vecnejšie? V prípade Delaware-El Paso to bolo evidentné, no a čo potom Fremont-Geronimo? Podľa akej miery ideš teraz merať aktivitu sveta? Podľa množstva hráčov v rebríčku? Podľa levelov hráčov? Podľa bojov? Podľa duelových úrovní? Podľa počtu miest? Podľa trhových ponúk? Ja neviem, rád by som vedel, keby mi to vysvetlíš. Z toho, čo si napísal zatiaľ neviem posúdiť, ktorý svet z tých dvoch je aktívnejší, čiže zatiaľ som sa nedozvedel nič. Ja by som dal prv na názor hráčov, lebo nenašiel som žiadnu objektívnu mieru, na základe čoho sa rozhodnúť.

Lebo napísať, "som za migráciu nech je už akýmkoľvek smerom, kľudne na Gero alebo Gero na Fremont" možno zodpovedá tvojmu postoju, ale bolo by naivné myslieť, že takto ľahkovážne to berie aj vedenie hry. To sotva, veď pochovajú tým jeden svet, no podstatné je, že nezvratne. Môžem sa mýliť, ale som toho názoru, že pokiaľ máme silné argumenty pre migráciu − verím, že sa nájdu, lebo väčšina (aktívnych) hráčov Fremontu chce migráciu − tak by sme im to vedeli vysvetliť a urýchliť tento nekonečný proces.
 
Naposledy upravené moderátorom:

Deleted User - 4

Hosť
Som rád, že tu vznikla táto téma, vyjadrím sa k tomu aj ja a verím, že z toho môže byť slušná a konštruktívna diskusia, ale až neskôr, dnes už nestíham :)
 

DeletedUser7159

Hosť
Ďakujeme :). Tiež tomu verím, že to niečomu prospeje a neostanú po nej len príspevky plné omáčok :D. Tak ale nech len nepomelizujem a nekritizujem, tak pridávam svoj návrh.

Ako sa ukazuje, tak migrácia môže byť problémom. Niektorí môžu namietať, že zo záujmu hráčov vyplávajú aj zisky a preto by to malo byť pre InnoGames výhodné. Aj keď to tak vo väčšine prípadoch môže byť, nie je to úplne pravda. Napríklad predajná akcia za zlaté nuggety: niekto si tie veci kúpi na viacerých svetoch, načo by si ich kupoval na tom istom svete, ak ich nechce vylepšiť a nie sú ani dražiteľné? Osobne si myslím, že keby The-West pozostával odjakživa len z jedného svetu, tak nakúpil možno 1/3 menej nuggetov. Hrával som aktívne na sk4 (potom som migroval na Texas), Arizone a neskôr na Fremonte, kupoval som si tu nuggety, viem, že keby hrám na jednom svete, tak určite také množstvo zlatých nuggetov nekúpim. Je to korelácia, nie kauzalita, ale to je vedľajšie.

Navrhoval by som individuálnu migráciu. Podľa nejakých kritérii by sa určili možnosti, napr. migrovalo by sa z viditeľne menej aktívnych svetoch, nemigrovalo by sa do nového sveta, kde nie je zaplnený rebríček ani dosiahnuté maximálne úrovne. Hráč by napísal svoj dôvod, prečo chce migrovať a bol by skontrolovaný hernou podporou, či neporušuje pravidlá hry a migroval by na vybraný svet (samozrejme, ak by hra vôbec niečo také umožňovala). Bude to len jednosmerná záležitosť.

Podľa mňa sú boje o pevnosti maximom tejto hry, v žiadnej inej browser hre som sa s takým prepracovaným systémom nestretol, avšak boje o pevnosti sú hrateľné len ak sa nájde dostatočný počet bojovníkov (nie nadarmo boli ustanovené limity útočníkov a obrancov tak, ako sú). Na svete, kde bežne nepríde na boj dokopy ani 30 ľudí to stojí za nič, ľudia nemajú záujem sa snažiť a postupne to tam vymiera (na boje chodí čoraz menej a menej ľudí). Na fremonte je dokopy veľa hráčov, ale aktívnych hráčov, ak to tak môžem nazvať je tam do tej 30tky. Tým nezazlievam nič tým, čo na boje nechodia, veď predsa každý si môže vybrať štýl hry a niekto tam príde raz za čas a bavia ho úlohy. Avšak pre tento úzky okruh hráčov, možno tak 20% z celkového počtu hráčov nad levelom 50 je to zhubné. Preto by som bol za to, aby bolo na základe nejakej miery umožnené migrovať, aby sa ukázalo, že títo hráči majú naozaj záujem o boje alebo o duely a chceli by migrovať (napr. účast na bojoch za posledný mesiac, odrobený počet hodín pri práce alebo výstavbe kostola atď., určite sa nájdu iné nápady).

Títo hráči by boli spokojní a tých, ktorí hrávajú pasívne by sa to nijak nedotklo. Predišlo by sa prenášaniu vecí medzi svetmi a teda vykrádaniu daného sveta. Pre InnoGames by to bolo výhodné − niekedy by som si kúpil veci z hernej udalosti za zlaté nuggety, ale nekúpim si, lebo si poviem, že to nemám kde využiť a boli by to spláchnuté peniaze do záchodu, lebo pokiaľ sa niečo udeje, tak prídu aj nové.

Neviem, či nájde niekto pre to lepšie pochopenie, ako tých pár ľudí, s ktorými posledné dni bojujeme na Fremonte. Aktívni hráči, so skvelou výbavou, skúsenosťami a vysokou disciplínou. Ak mi to dovolia, tak rád by som písal aj v ich mene. Stretávam sa s náladami na migráciu často a tiež si želám migrovať, som presvedčený, že migrácia by bola (nielen) pre nás riešením, no to je veľmi jednoduché povedať.

Je to zatiaľ iba konceptový návrh, ako by som si to predstavoval. Samozrejme, musí sa to stretnúť s pochopením vedenia hry a ak áno, tak by či sa Linteovi chcelo jednotlivo sa venovať individuálnym požiadavkám hráčov, ktorí by si zo seriózneho dôvodu priali migrovať. :)
 
Pisem na mobile takze sory za pripadne chyby..
Ale pozri sa, čo ostalo s El Pasom, je to v poriadku, že ten svet slúži len na prenášanie si vecí na Delaware?
Samozrejme ze to nie je v poriadku a samozrejme by som bol za to aby sa takyto svet neudrziaval, ale na to si si odpovedal sam, z nejakeho hladiska je proste pre Inno vyhodne drzat pri zivote aj takyto svet cize a nezatvarat ho hned ale az po case, takze s tým asi tiez nic nespravime, staci si spomenut ako dlho sa cakalo na uzavretie ari cali buff..
K tomu tretiemu bodu vseobecne, asi sme sa nepochopili lebo ja som nepisal o sebeckosti Inno ale o sebeckosti hracov ktori su ochotni hlasovat proti migracii a branit hracom ist za lepsou hrou len kvoli tomu aby im nezanikol svet na generovanie penazi a aby si nemuseli zrusit jednu zo svojich 6tich postav.. a pises ze ja potrebujem pochopit tvoju snahu, ale ved ja to uplne chapem ved som tam pisal predsa ze naco drzat hracov na mrtvom svete a pozerat sa ako koncia jeden po druhom.. ved ja som za to aby sa s Fremontom nieco robilo, neviem preco mas pocit ze ja sa na to pozeram sebecky len preto ze ja som na lepsom svete, ved ja sam som otvaral temy migracie zo svetov kde ani aktivne nehram cize mohlo mi to byt jedno ale nebolo.. jedine co ja uz nemam je ta chut toto riesit, uz by som znova taku temu neotvaral pretoze som sa tomu venoval dost a nikam to neviedlo, to ale neznamena ze ti vycitam ze to riesis..
K tomu stvrtemu bodu ti nemam co povedat pretoze otvarat nove svety naozaj nema zmysel :D to je len generovanie zisku a umele udrziavanie hracov ktorych nebavi byt 150 a nudit sa lebo uspechy splnene.. tak namiesto toho aby sme zlepsovali hru a hraci sa nenudili, otvorime im novy svet..
Piaty bod.. ja som sa vyjadril z pozicie z ktorej si myslim ze mam pravo sa vyjadrit a to jest, ci by mi nevadilo aby Fremont prisiel na Dela, ako som povedal, bol by som za.. ale nemozes odo mna chciet aby som ti povedal kam ma ktory svet migrovat, ked ja na tom svete nehram, mna do toho nic nie je to sa musia rozhodnut hraci, ja som vyjadril len podporu migracie akymkolvek smerom ktory si hraci vyberu, na to samozrejme budu potrebne nazory hracov...
A este kratko k tvojim prvym vetam, mas pravdu, nepochopili sme sa a ja aj tak stale nechapem preco sa migracia riesi prispevkami na celu stranu a o co vlastne ide, mozno som uz hlupy na to aby som viedol takuto diskusiu :D asi mi to len vsetko nedochadza no proste na moj vkus privela polemizovania a rozmyslania nad niecim novym co by ''snad mohlo Inno presvedcit'', moje nazory a prispevky ktore som zakladal boli tiez pekne dlhe ale to by som si musel zas precitat aby som zistil ci som pisal omacky, ale to sa mi uz nechce :D ja len tolko ze z vlastnych skusenosti viem ze ak chces vyjadrenia hracov, veci musis riesit jednoducho... zhodnotit situaciu a opytat sa ano / nie, lebo toto tu cele si precita 1 z 20 hracov mozno, nikto nema zaujem sa tu takto rozpisovat ako my, aj z toho uz plynie moj postoj k tomu vsetkemu, nemam uz na to jednoducho chut, kedze veci ktore som sa snazil poriesit nikam neviedli pretoze nikomu sa nechcelo pisat svoje nazory, a aj ked som mal podporu hracov tak nakoniec prisla jednoducha odpoved, nie / nie je o to zaujem.. ale tak snad tebe ta chut vydrzi aby si to konecne dotiahol, a bol zas na nejaky cas pokoj, az kym nebude chciet migrovat dalsi svet a potom tu budeme musiet zas viest hodiny diskusii aby sme prisli na sposob ako presvedcit Inno
 
Naposledy upravené :

Deleted User - 4

Hosť
V prvom rade tu chcem jasne napísať, že nemám voči migrácii v podstate nič (aj keď ja by som riešil veci trochu iným spôsobom - vysvetlím nižšie). Už som o tom viackrát písal, keby to záležalo na mne, nie je problém, zapol by som migráciu všade tam, kde by si to želali hráči. Keby som o tom rozhodoval ja, aj teraz by som presuny postáv pokojne zapol všade tam, kde to môže nejako hráčom pomôcť a môžete migrovať od rána do večera. Ja s tým problém nemám. Tento postoj mám od začiatku a tým chcem naznačiť to, že mňa nie je potrebné o migrácii presviedčať.

Ale poďme od začiatku. Síce som to tu dakedy už písal (ako aj množstvo ďalších vecí o migrácii), ale asi je potrebné to opäť napísať, lebo tá pointa prečo sa tá migrácia nespustí vždy okamžite, keď nejaký hráč napíše na fórum, je aj (okrem iného) v tom.

Migrácia sa v našom Weste prvýkrát objavila v roku 2012 a bola v prvom rade určená na to, aby sa presunuli postavy zo starých svetov (2,3,4,5 - pamätníci si spomenú, najprv mali svety len čísla a potom sa začali zavádzať svety s názvami, Arizona, potom Buffalo, atď.), o ktorých vlastníci hry z nejakých dôvodov rozhodli, že sa majú uzavrieť/ukončiť. Keďže by bola škoda zmazať všetky účty v týchto svetoch, tak aby sa tomu zabránilo, vymyslela sa možnosť presunu postavy - migrácia. Išlo vtedy o to, aby sa čo najviac hráčov presunulo preč z týchto číselných svetov, pretože sa mali uzavrieť. To vtedy nebolo o tom, že spustili migráciu, lebo chceli zvýšiť aktivitu v inom svete, napr. Arizone, ale o tom, že chceli tie svety zavrieť a zároveň sa snažili, aby prišli o čo najmenej hráčov/účtov. A tak to platí doteraz.

Migrácia sa prakticky používa vtedy, keď sa rozhodnú vlastníci hry ukončiť nejaký svet. Takto je to na seba naviazané. Vlastník hry sa rozhodne, že je nejaký dôvod na ukončenie sveta a preto sa spustí tá migrácia, aby sa ten svet vyprázdnil a mohol neskôr zavrieť. Dôvody sú asi jasné, to sú už veľmi slabá aktivita, či financie. Ak toto pochopíte, tak pochopíte aj to, že prečo to tak dlho trvá a prečo sa do toho nehrnú - no veď logicky, keď sa nenaplnia ich podmienky, ktoré si stanovili na to, aby svet uzavreli, tak načo by to robili? Keď ste firma a máte nejaký produkt, čo vám stále robí nejaký zisk, tak asi nemáte dôvod rušiť ten produkt (alebo jeho časť). Spravíte to až vtedy, keď to už nebude napĺňať to, čo ste si stanovili. Takže dobre si to vystihol Rickhardes, ak sa jednoducho firme oplatí mať toľko svetov, tak sa nebudú do toho hrnúť, aby ich ukončovali.

Keďže si myslím, že sa treba niekedy prispôsobovať podľa toho, čo si želá väčšina alebo aká je realita ohľadom aktivity či počtu hráčov a netreba vždy pozerať len na chladné kalkulácie, tak aj napriek tomu, čo som vyššie uviedol, sme tu mali aj migrácie z Arizony, Buffala, Californie a máme z El Pasa. Stálo ma to kopec času a presvedčovania, či otravovania. Aj v minulom roku, aj predtým. A mimochodom nič v zlom, ale ja keď som toto vybavoval, tak vedľa mňa nikto nesedel. Takže nechápem, keď je niekto strašne unavený z nejakého argumentovania, či z čoho, nech si pripisuje každý zásluhy podľa toho, čo reálne urobil, dobre?

Aj tento rok sa budem snažiť presvedčiť InnoGames, aby povolilo migráciu. Migrácia z El Pasa do Delaware síce bola výnimka, no ale snáď sa podarí aj ten Fremont (a ak si to bude želať väčšina hráčov vo Fremonte), už s tým otravujem dlhšiu dobu, tak uvidíme. Pochybujem však, že niekedy povolia migráciu z Texasu. Je to jediný neprémiový svet.

Reálne vidím už len pár možností, ako môže byť migrácia:

Menej aktívne svety do sveta Delaware.
Delaware ste si vtedy vybrali ako hráči, že to má byť aktívny svet, čo je v pohode. El Paso tam už môže ísť, mohol by ísť Fremont, možno neskôr Geronimo atď. Lenže problém je tu v tom, že je to naruby. Nie je logické, ak sa hráči z každého nového sveta, nasledujúceho či menej staršieho sveta budú presúvať do toho staršieho. Veď, prečo si tí hráči rovno nezaložili účet v Delaware? Napíšte argumenty, prečo to má firma dovoliť.

A tu sa dostávame k inej veci a to je otváranie nových svetov. Písal som to už viackrát. Pre West sa nerobí reklama, tým pádom len veľmi ťažko sa o hre niekto dozvie. Dnes je iná doba, ako bola pred piatimi, či desiatimi rokmi, kedy existovalo len zopár prehliadačových hier a bolo to všetko nové. Teraz ovládajú trh mobilné hry. West nemá mobilnú aplikáciu a jej vývoj sa neplánuje. Nový svet dokáže prilákať aj nových hráčov, lebo len veľmi málo ľudí príde, aby si zahrali hru v rozbehnutom svete. Sú hráči, čo chcú začať od začiatku a to im nemôžete vyčítať. Na jednej strane niektorí chcete, aby do hry prišli noví hráči a na druhej, nový svet je zlý, ja tomu nechápem. Problém je tu v inej veci a to, že naša komunita má tých svetov ešte stále veľa, nie je to ešte dobre vybalancované. Mali sme deväť svetov, tri sa podarilo uzavrieť, teraz ich máme šesť, ale v podstate päť (lebo migrácia už je z El Pasa). Ideálny počet by bol tak tri či štyri. Štyri preto aby si mal každý možnosť založiť v každom svete inú triedu postavy, ale pokojne by mohli byť aj tri svety. Jeden svet je nezmysel, to som už písal veľa krát, ak by mal byť len jeden svet, nebol by žiadny. Áno, zase sú na vine tie financie. Mimo nových hráčov, aj to je dôvod na otvorenie nového sveta. Keby bolo lepšie vybalancované to, že ako sa otvorí nový svet a spustí migrácia do staršieho, nebol by až taký problém.

Na začiatku som písal, že by som to riešil trochu inakšie. Bavíme sa tu o migrácii, lebo len to jediné bolo vymyslené. Lenže viete, čo by hre viac pomohlo? Spojenie svetov. Nie migrácia, že sa presunie 20 účtov a 200 sa o pár mesiacov zmaže. To je ďalší efekt tej migrácie, že naša komunita prišla o stovky (ak nie tisíce) hráčov/účtov (čo sa nepresunuli), kvôli týmto všetkým migráciam. Možno sa o tom rozpíšem viac neskôr.

Ja si myslím, že lepšie by bolo presunúť všetky jedinečné účty, spojiť tie staršie svety. Áno, museli by sa obetovať mestá, aliancie v tom druhom svete, no i tak sa predsa obetujú, keď sa spúšťa migrácia a svet sa neskôr zatvorí. To je ešte na diskusiu aj medzi vami.
(A nastávajú aj iné problémy, ktoré bohvie, či v InnoGames budú chcieť riešiť).

Individuálna migrácia? Ak to InnoGames dovolí, nemám s tým problém. Nie všetko by sa však asi dalo skopírovať.

Už píšem asi dlho, tak ešte jednu vec (vyjadrím sa ale ešte neskôr aj k ďalším veciam, ak nájdem čas).

Má to zmysel baviť sa o migrácii (inak sa tu môžme baviť aj o atmosfére v hre, toxických hráčoch, či o tom, ako je hra mŕtva) a hlavne písať argumenty. Nenechajte sa znechutiť tými, čo píšu opačne. Bez vašej spätnej väzby sa predsa robiť nič nebude. Ja nie som telepat, v InnoGames tiež nie. Môžete diskutovať od rána do večera, koľko len chcete na herných chatoch, lenže tam to aj ostane. Môžete si písať mimo tohto fóra, lenže tam to aj skončí. Môžete písať aj výsmešné či nekonštruktívne veci, ako je to všetko naprd, ako je to všetko mŕtve, ale to sa nikde ďalej nedostane. To nikoho nezaujíma. Čím viac hráčov sa vyjadrí, tým lepšie. Na to je tu to fórum. A na druhej strane, treba aj pochopenie, keď raz je odpoveď od InnoGames taká aká je, tak sa netreba zakaždým rozčuľovať. Migrácia bola vždy behom na dlhú trať.
 

DeletedUser6745

Hosť
Ja si myslím, že lepšie by bolo presunúť všetky jedinečné účty, spojiť tie staršie svety. Áno, museli by sa obetovať mestá, aliancie v tom druhom svete, no i tak sa predsa obetujú, keď sa spúšťa migrácia a svet sa neskôr zatvorí.

Ako to myslíš? Veď to spájanie je prakticky to isté ako aj migrácia, nie? Alebo neviem aké sú tam rozdiely, tomuto bodu som akosi nepochopil ako bol myslený.
 

DeletedUser11472

Hosť
Taktiež sa stotožňujem s prípadnou migráciou. Niektorým hráčom to pomôže znovu získať chuť pokračovať.
 

DeletedUser10989

Hosť
Skúsim tu dať nejaký návrh aj ja.



Momentálne sa mi zdá, že by bola lepšia varianta, ak by sa Fremont spojil s Geronimom. Minimálne kvôli tomu, že medzi tými svetmi(aj hráčmi a ich inventármi/schopnosťami) je menši rozdiel ako medzi svetmi Fremont a Delaware. Ďaľší dôvod je ten, aby to nebolo znova tak, že Delaware bude aktívny svet a ostatné okrem najnovšieho budú mať menšiu aktivitu. Takisto podľa môjho pozorovania a toho, čo som zistil od hráčov z Geronima, tiež im to tam začína upadať, takto by sme teda dopredu vyriešili aj problém s migráciou, ktorý bude môcť nastať v budúcnosti, až im malá aktivita začne vadiť, a začnú sa ozývať, že chcú migráciu.

Aby tu ale bola aj nejaká motivácia pre vývojárov : ako podotkol Rick, hráči na Fremonte už viacej rozmýšlajú či sa im oplatí kúpiť veci za nuggety, keď ich nebudú mať kde použiť. Spojením týchto 2 svetov by sa možno opäť zvýšila konkurencia(boje/duely) medzi hráčmi, kto je lepší, a hráči by investovali svoje peniaze do týchto predmetov aby získali výhodu.

Takisto by to nebolo iba o tom, že nakoniec každý novší svet skončí na Delaware (aspoň nie zatiaľ), ale bolo by viac aktívnych svetov, menej hráčov by skončílo, niektorí by možno opäť oživili účty. Toto by sa koniec koncov mohlo ukázať aj na najnovšie spustenom svete vo vyššej aktivite. (Lebo načo by niekto išiel na nový svet, keď môže ísť rovno na Delaware, a tam sa vyexpiť, naplniť inventár, a nemusel by čakať na migráciu. ) Takto ak niekto bude chcieť ísť od začiatku(či už nový hráč, alebo starý hráč, ktorý má chuť skúsiť inú triedu postavy), tak by videl, že to neskončí na Delaware, a mal by aj nejakú tú vidinu, že len nezabíja zbytočne čas na inom svete a nebude sa musieť potom dlhé mesiace trápiť na mŕtvom svete, a čakať na vyslobodenie v podobe migrácie na živý server. Celkovo by možno mal väčšiu motiváciu pokračovať na novom svete, míňať nuggety....

Prípadnú migráciu a jej smer, by sa mohlo určiť buď hlasovaním na konkrétnych svetoch(lebo fórum sleduje málokto), alebo by to určili vývojári s tým, že menej aktívny by išiel na aktívnejší.

Tu by som ocenil, ak by sa vyjadril niekto, kto hrá Geronimo ako hlavný svet :)



No a aby som sa vrátil ešte k hráčom na Fremonte, niektorým je migrácia ukradnutá, niektorí by ju uvítali. Rovnako ako v prípade migrácie z El Pasa, kto by chcel, prejde na iný svet za vidinou aktívnejšieho sveta, kto nechce, ostane. Dovolím si odhadovať, že v tomto prípade sa zisky zo slovenských svetov zvýšia. Nakoľko tí, čo sú iba zberatelia, za tie predmety zaplatia tak či tak, a tí čo chcú byť lepší ako zbytok sveta si tie predmety kúpia, lebo ich budú môcť používať, a budú mať výhodu oproti ostatným(čo by neurobili na "neaktívnom" svete).









A ešte tu dodám aj môj osobný postoj, ktorý je zlý, ale myslím, že môže poslúžiť ako dobrý príklad, prečo sa vyhnúť neaktívnym svetom..... Som toxický hráč, to bez debaty. Kde sa objavím, porušujem pravidlá, nespokojný som so všetkým čo vidím, aj nevidím, no proste hráč akého si west nezaslúži(aj keď tvrdím opak, ale tak som toxický). Bohužial som takýto od doby, čo Fremont stráca aktívnych hráčov. A to hrám west s prestávkami od sk2, a až posledný rok si pýtam bany. Veď načo sa budem snažiť o udržanie môjho účtu, keď to nemá budúcnosť, a od vývojárov šancu na dosiahnutie migrácie, a oživenie hry nevidím(veď Fremont je stále aktívny svet, tak načo migrácia). Väčšou zábavkou sa pre mňa stalo získavanie trestných bodov(a hlavne banov), ako chodenie na boje. kde nie je pomaly ani 30 ľudí dokopy(bolo už aj obdobie, kedy bolo podstatne menej). Duely sa mi ani nechce začať, lebo viem, že do mesiaca nebudem mať koho duelovať.....Teraz mám ďalší ban, ktorý som si vypýtal svojim chovaním, no po jeho uplynutí ešte zvážim, či sa vôbec prihlásim kvôli ľuďom čo ešte ostali na Fremonte(divím sa len, že nemám ďalšiu permu, v čom obdivujem trpezlivosť a zhovievavosť našej podpory so mnou)....Prosím zdržte sa moralizovania, toho som si užil dosť pri 12tich permách...
 

DeletedUser7159

Hosť
Veľká vďaka Linteo za tento objemný príspevok, v ktorom si nám ukázal ako sa veci majú, veľmi si to ceníme; a tiež ďakujem Hammer za tvoj príspevok, na niektoré veci mám trochu iný názor... máme tu teraz viacero návrhov, skúsim na to reagovať a približiť v čom momentálne vidím veľký problém.

Posledné dva dni som sledoval stav na Geronime.. no a ostal som znepokojený. Iba jeden hráč s levelom 150 (v sieni slávy sú dvaja), súdiac podľa rebríčka a duelových úrovní sú tam duely horšie než na Fremonte, ibaže boje o pevnosti sú tam počtom hráčov o čosi lepšie ako na Fremonte. Z toho súdim, že migrácia na Fremont - aj keby to InnoGames umožnilo, o čom z toho čo som videl silno pochybujem - tak by to neprinieslo očakávanú spokojnosť. Je pravda, že medzi hráčmi na Delaware a Fremont je veľký väčší rozdiel ako si to Hammer napísal (sú tam aj veteráni, ktorí tam majú účty založené ešte v minulom desaťročí), avšak po zvážení viacerých kritérii mi to príde ako optimálny variant. Predsa hráči z El Pasa to zvládli, asimilovali sa s tamojšími hráčmi a ak sa nemýlim, tak medzi spustením El Pasa a Fremontu je len rok a pol rozdiel.

Ako písal Linteo, je problémom, keď novšie svety majú migrovať na starší, neodvážim sa však posúdiť, že do akej miery to bola vôľa hráčov, keďže majorita hráčov z troch predchádzajúcich svetov (Arizona, Buffalo, California) migrovali na Delaware, nie je na tom nič zvláštne, že práve tento svet sa stal akousi základňou.

Stretol som sa s názormi, že veľa hráčov na Delaware má neporovnateľne lepšie vybavenie než my, hráči Fremontu. Ide o množstvo vecí v inventári, vylepšenie, pušky atď. Som presvedčený, že najväčší podiel viny na tom má trh, čo vyplýva z aktivity sveta. Niektorí si všimli, že keď na Fremont migrovali zvyšní hráči z Arizony, Buffala a Californie, tak často nosili nedokončené súpravy a nám to prišlo vtipné, lenže neuvedomoval som si, že na tých svetoch nefungoval trh a pokiaľ do hry neinvestovali kvantum zlatých nuggetov, tak bola malá pravdepodobnosť, že by sa im podarilo všetko zozbierať, tobôž nie ešte povylepšovať. Takže z toho vyplýva záver: pokiaľ to necháme tak, plány sa budú odkladať a nič sa s tým nespraví, tak sa tým ešte viac zvýši rozdiel medzi hráčmi aktívneho sveta (Delaware) a umierajúceho sveta (za mňa je to Fremont) a migrácia bude zas predstavovať problém z iného hľadiska.

Z toho, čo som sa zatiaľ dočítal mi jednoznačne vyplýva toto: El Paso je zbytočne otvorené a poviem aj prečo. Buď na ňom ostávajú hráči, ktorí chcú meniť veci/prenášať si ich na Delaware a to pre tento svet nemá absolútne žiadny prínos. Ak by sa nejaký nováčik zaregistroval na El Pase, tak by ho The-West viac odradil ako zaujal, keďže by na trhu nenašiel nič, boje by boli o ničom, na salóne sa nič nerieši a po čase by sa dovtípil, že ak si chce zahrať, tak bude musieť migrovať na Delaware - takže by napokon mohol aj oľutovať, že sa rovno neregistroval na Delaware. Alebo sa na El Pase nachádzajú takí hráči, ktorým to je jedno − od takého hráča môžeme len ťažko očakávať, že sa vyjadrí na fóre. Skôr si myslím, že vôbec ani len netuší čo sa tu momentálne rieši.
Určite sa nájdu ľudia, ktorí by nesúhlasili s postupným zrušením sveta El Paso, ale priznám sa, že aj ja z toho sveta generujem bohatstvo na inom svete a osobne sa mi oplatí mať tam účet na tento účel, ale neľutoval by som to, ak by to malo prospieť aktivite a spokojnosti všetkých na úkor takýchto pofiderných praktík a len dúfam, že väčšina ľudí bude teda zdieľať takýto postoj (sme na jednej lodi, nikto na tom nebude profitovať).

Ako Linteo spomenul, že stačili by 3, prípadne 4 svety, aby mohol mať každý všade inú triedu postavu... tu sa musím znovu vrátiť k bojom o pevnosti. Práve boje o pevnosti je tá časť hry, kde sa tak ako nikde inde ukazujú výhody a nevýhody jednotlivej triedy postavy. Samozrejme, že aj iné výhody postavy sa zídu najmä na začínajúcom svete, i keď toto skôr platilo dávno dávno v prvých verziách The-Westu, zoberme si výhody ako: spať zadarmo v hoteloch do úrovne 2 (4), že sa motivácia pri duely zvyšuje o 40% (80%) rýchlejšie, že predpoklad úrovne pre používanie zbrane klesne o 3 (6) úrovní alebo, že motivácia na výstavbu budov v meste rastie o 10% (20%) rýchlejšie... to som vybral z každej triedy postavy len jednu zanedbateľnú výhodu. Ešte pri dueloch má najväčšie výhody vojak a duelant vie prekvapiť tým, že dokáže duelovať hráčov všade na mape z jedného miesta, a pri obchodovaní má zanedbateľnú výhodu dobrodruh... no ja osobne nikde inde nevnímam rozdiely medzi triedami postáv okrem bojov. Tam je to evidentné a niektoré situácie na bojoch o pevnosti závisia čisto na správnej skladbe triedy postáv; asi nemusím písať, že často vyhral boj o pevnosť jeden dobrodruh, alebo koľko škody vie napáchať pár šikových duelantov vodkárov.
No a tu sa dostávame k problému, že na svete, kde nie sú poriadne boje o pevnosti, zaniká aj zmysel výhod triedy postavy. Schválne, spočítal som, koľko hráčov prvej 50tky rebríčka v skúsenostiach sa v roku 2019 zapojilo do aspoň jedného boja o pevnosť a výsledok je takýto: z 24 sa 13 hráčov aspoň raz zúčastnilo boja o pevnosť a 37 hráčov neprišlo ani na jeden jediný boj o pevnosť.. ešte chcem podotknúť, že týmto 37 hráčov nič nevyčítam, je to ich štyl hry a úplne to akceptujem, aj tak väčšina z nich prišla migrovala zo svetov Arizona, Buffalo a California (preto sú aj tak vysoko v rebríčku) a chápem, že na tých svetoch dlho boje nebývali, tak si na to zvykli... to, čo som chcel tým povedať je, že aj takéhoto uhla pohľadu je dôležité nahliadať na to, že sú tu hráči, ktorí by radi využívali to najlepšie, čo vie táto hra ponúknuť, ale kvôli chronickej pasivite väčšiny hráčov takúto možnosť nemajú a tým, ako podotkol už Hammer, títo znechutení či zblazeovaní hráči postupne zanechávajú hru.

Aj to je jeden z dôvodov, prečo by som uvítal individuálnu migráciu. Je aj iná možnosť, že by sa boje o pevnosti preformátovali a spôsob participácie by bol ako na dobrodružste, že by bojovalo nie v pásme iba jedného sveta, ale rovno všetkých; len si zatiaľ neviem predstaviť ako by to fungovalo a ani neviem, či by to bolo v rámci možností realizovateľné.

Čo sa týka nahradenie migrácie spojením dvoch svetov a xeninovej otázke.. chcel som počkať najskôr na Malloryho odpoveď, lebo sme o tom včera večer diskutovali a mal veľmi dobrý návrh, ale ak sa nebude hnevať, tak sa to pokúsim správne načrtnúť, potom ma môže doplniť, resp. opraviť.
Dajme tomu, že migrácia je nejaké preliatie menšej nádoby do väčšej, ale spojenie dvoch svetov by sa už takto neriešilo, a keď píše Linteo, že by sa museli obetovať mestá, aliancie... keby sa vytvoril tretí, úplne nový svet, do ktorého by sa presunili účty z predchadzajúcich dvoch svetov.. hráči, čo by mali dva účty by si vybrali, ktorí účet si zvolia a bude im presunutý aj inventár (prípadne to bude mať nejaký limit, napr. na 25 predmetov). Na tomto svete by neexistovali žiadne mestá ani pevnosti, všetko by sa muselo založiť a vybudovať odznova - to je ten aspekt nového sveta, kedy hráčov práve toto baví, vybudovať nejaké spoločenstvo. Tento svet by bol tzv. "staro-mladý" – hráčom by ostala postava, avatar, inventár, schopnosti, splnené úlohy, avšak aspekty hry, ktoré sú spoločné, by sa museli postavať nanovo. Hráči by boli teda spokojní, že ich dlhoročný účet sa zachoval a takisto, že hra nezachádza do stereotypu. Hráči z aktívneho sveta, akým je napr. Delaware by si tiež spomenuli, aké je to bojovať na nevystavaných vežiach a pohybovať sa po delených sektoroch. :)

Ešte v krátkosti: mám námietky na dve veci.
Nedával by som hlasovanie priamo do hry, pretože opäť o tom budú rozhodovať hráči, ktorí z toho sveta profitujú tým, že vymieňajú veci na svet, kde aktívne hrávajú, najčastejšie na Delaware, a teda oplatí sa im mať účet na El Pase alebo na Fremonte (verte mi, je ich naozaj veľa). V prípade hlasovanie som jednoznačne za to, aby sa dalo sem, na fórum. Nech o tom rozhodujú tí, ktorí mali snahu sa sem vôbec prihlásiť, prečítať si to, alebo zanechať komentár hoci aj s jednou vetou.

Nemyslím si, Hammer, že si toxický hráč. Pod týmto slovom si predstavujem úplne iný typ hráčov a chvalabohu, je ich výrazne menej než pred časom. To, že niekto dostane trestné body za vulgarizmus nevnímam ako akt represie, ale prevencie (dúfam). Pre mňa osobne sú toxickí hráči tí, ktorí kradnú, vymýšľajú si, recidívne porušujú pravidlá, alebo tiež aj tí, ktorí vyvolávajú hádky, prelietavajú zo strany na stranu, alebo prídu na boje o pevnosti len keď vedia, že vyhrajú. Ty pre mňa tieto kritéria "nespĺňaš". :)
 
Takisto ďakujem Linteovi že sa tu takto rozpísal.. no idem rovno k veci
Pochybujem však, že niekedy povolia migráciu z Texasu. Je to jediný neprémiový svet.
Čo keby sa to neriešilo otvorením migrácie ale len nejakým ''eventom'', určil by sa čas dokedy sa môžu hráči nahlásiť a tí budu následne presunutí na iný svet (to by sa buď určilo konkrétne alebo by si mohli vybrať zo svetov z ktorých alebo do ktorých je otvorená migrácia). Inač by ten svet fungoval ďalej tak ako predtým, ide len o to že stále na tom Texase hraje niekoľko hráčov ktorí to tam klikajú už len zo zotrvačnosti a čakajú kedy sa im naskytne možnosť ísť za lepšou hrou, keď tá možnosť nepríde tak jednoducho skončia jedného dňa, pretože makať na účte 10 rokov a potom mať na výber len 2 možnosti, že buď si vytvorím novú postavu alebo skončím lebo ma to na danom svete nebaví, tak ja by som dlho nerozmýšľal, no a to je to posledné čo West potrebuje, aby takto zbytočne hráči končili. Chápem prečo ani Inno ani niektorí hráči nechcú otvoriť migráciu na Texase, ako bolo spomenuté, je to jediný neprémiový svet, čiže tí hráči nemali také možnosti aké sú na iných svetoch, takže keď ten svet Inno rušit nechce a keď sú tam hráči ktorí sú tam spokojní, fajn.. ale ako hovorím, je tam niekoľko hráčov ktorí tam už byť nechcú, veď to vidno aj vo vedľajšej téme, že stále sa niekto dopytuje, takže by to podľa mňa mohlo vyriešiť situáciu keby im Inno ponúklo jednorázovú možnosť nechať si presunúť postavu. A nemusí sa to týkať len Texasu...
Nie je logické, ak sa hráči z každého nového sveta, nasledujúceho či menej staršieho sveta budú presúvať do toho staršieho. Veď, prečo si tí hráči rovno nezaložili účet v Delaware? Napíšte argumenty, prečo to má firma dovoliť.
Nový svet dokáže prilákať aj nových hráčov, lebo len veľmi málo ľudí príde, aby si zahrali hru v rozbehnutom svete.
Na túto otázku by som odpovedal asi takto, nových hráčov hra potrebuje, to bez debaty, takže ak nový svet dokáže prilákať nových hráčov tak potom je to fajn, v tom prípade proti tomu nemám nič, ale ako si napísal, naša verzia ma veľa svetov, čiže s každým novým by sa mal jedne starší uzavrieť.. ale to je na inú debatu, idem k veci, prečo by malo Inno povoliť púšťať hráčov z novších svetov do starších? No aby si ich udržalo... Keď na nový svet prídu noví hráči, rozbehnú si za rok - rok a pol tú svoju postavu a potom príde ďalší nový svet, s ktorým ten predchádzajúci takmer vymiera, a keď tam je nejaký nový hráč ktorý už nechce znova zakladať postavu zas na novšom svete ale chce pokračovať na tej postave ktorú budoval, tak aby oňho Inno neprišlo v dôsledku toho že sa nemôže dostatočne realizovať na polomŕtvom svete, tak práve to je dôvod prečo by mala firma dovoliť presun do staršieho kde je tá aktivita na vyššej úrovni. Budem polemizovať ale keby mu to nedovolili, môže sa stať, že tak rýchlo ako prišiel tak rýchlo aj skončí s hrou, namiesto toho by mohol ísť na aktívnejší aj keď starší svet a možno by z neho ešte firma mala aj nejaký zisk.
Mali sme deväť svetov, tri sa podarilo uzavrieť, teraz ich máme šesť, ale v podstate päť (lebo migrácia už je z El Pasa). Ideálny počet by bol tak tri či štyri. Štyri preto aby si mal každý možnosť založiť v každom svete inú triedu postavy, ale pokojne by mohli byť aj tri svety. Jeden svet je nezmysel, to som už písal veľa krát, ak by mal byť len jeden svet, nebol by žiadny.
S týmto nemôžem nič len súhlasiť, na to koľko hráčov tu je, by bohate stačilo mať 3-4 svety a ako som písal vyššie, s otvorením nového by sa mal jeden starší najmenej aktívny hneď uzavrieť.
Spojenie svetov. Nie migrácia, že sa presunie 20 účtov a 200 sa o pár mesiacov zmaže.
Ja si myslím, že lepšie by bolo presunúť všetky jedinečné účty, spojiť tie staršie svety. Áno, museli by sa obetovať mestá, aliancie v tom druhom svete, no i tak sa predsa obetujú, keď sa spúšťa migrácia a svet sa neskôr zatvorí. To je ešte na diskusiu aj medzi vami.
Toto je super nápad, to ma inač nenapadlo a je to pravda.. so zrušením sveta sa zbytočne ruší obrovské množstvo účtov, dajme tomu že sa zruší 200 účtov, keby len 20 hráčov sa neskôr rozhodlo že chcú hrať, prídu sem a účet zrušený, smola, bohužiaľ založ si nový alebo nehraj.. namiesto toho, keby sa svety spájali tak by sa jednoducho vrátil do hry a mohol by kľudne ďalej pokračovať.. My si ani nevieme momentálne predstaviť o aké množstvo hráčov sme týmto neefektívnym spôsobom prišli. Neviem síce ako by to bolo možné zrealizovať, Linteo ak máš nejaký iný návrh než písal Rick tak sem s ním, ja sa zatiaľ budem držať toho na čom sme sa s Rickom zhodli že by mohol byť dobrý nápad, a to vytvorenie nového sveta ktorý by bol určený výhradne len na to, aby sa doňho presunuli všetky účty zo svetov ktoré chcú migrovať, napríklad by sa hráči z Fremontu a Geronima zhodli na tom že chcú migrovať, samozrejme by Inno muselo povoliť zrušenie týchto dvoch svetov za účelom vytvorenia spoločného.. ale nemuseli by to byť len 2 svety ktoré chcú migrovať, mohlo by to byť aj inak, dajme tomu že Fremont chce migrovať na Delaware, ak by o to bol dostatočný záujem, vytvoril by sa spoločný svet a tam by sa tieto 2 svety presunuli. To, že by sme neprichádzali o hráčov ktorí sa ešte môžu k hre vrátiť je jedna vec, ďalšia vec ktorá by bola výhrou pri tomto riešení je, že aj hráči ktorí už majú vystavané mestá a majú všetko čo chceli, možno sa už aj nudia, týmto by zas na nejaký čas mali čo robiť kedže na novom svete by bolo potrebné všetko znova vybudovať, (samozrejme ako Rick spomínal, peniaze, inventár, úspechy atď všetko by ostalo) ale vyšli by sme aspoň na chvíľu z toho stereotypu ktorý panuje na svete kde to funguje rovnako už roky.

K tomu čo písal Rickhardes, súhlasím s tým že momentálne by sa Paso malo uzavrieť, veď je to už viac než rok čo bola otvorená migrácia, teda ak je pre Inno stále výhodné držať ten svet nažive tak fajn, ale z môjho pohľadu je to zbytočné..
Tiež súhlasím s tým aby sa prieskum alebo anketa robila na fóre pretože v hre sa jednoducho môže hráč prihlásiť na XY účtov a odklikať hlasovanie ako chce, mali sme možnosť to vidieť na Texase kde je cez deň online tak 40 hráčov, k večeru 60-70 a zrazu v ankete sa nazbieralo 400 hlasov, a odhlasovalo sa že hráči migráciu nechcú.. otázne je, koľko z toho bolo ozajstných hráčov ktorí tú migráciu naozaj chceli.. takže aby sa tomuto predišlo, mala by byť anketa na fóre, samozrejme že nebude toľko hlasov, ale kto naozaj chce, ten účet na fóre si založí ak ho nemá a príde to sem odhlasovať.
 
Naposledy upravené :
Taktiež sa stotožňujem s prípadnou migráciou. Niektorým hráčom to pomôže znovu získať chuť pokračovať.

Necital som to vsetko, predsalen nevenoval som sa tejto teme vobec, z toho dovodu ze som celkovo prestal hrat west ( z dovodu nudy na svete) a tym padom neviem co vsetko tu bolo spominane, ale jak som to tak scrolloval tak ma tento prispevok celkom oslovil , pretoze zistujem ze ten west po case chyba ako ranna kava/caj ... ved viete jak to myslim :D Kazdopadne v skratke :D Ak by sa povolila migracia resp presun/prepis alebo neviem co, co by sposobilo, ze by sa moja postavicka zo sveta Freemont zahadne ocitla na Dela som toho nazoru ze by som sa opatovne "rozohral" a mam taky zvlastny pocit ze by som nebol jediny.
 

DeletedUser11577

Hosť
Suhlasim a som za migráciu z Fremontu na Delaware, pretoze z Fremontu hraci odchadzaju a jedine, co sa tam da robit, je stavat kostol a max niečo sa dá kúpiť z trhu (aj to velmi zriedkavo). Urcite by migracia ludom, ktory sa aktivne venuju hre pomohla a bol by to dobry krok. :)
 

Deleted User - 4

Hosť
Pekne ste sa hlavne vy rozpísali, za čo som naozaj rád, po dlhšej dobe sa tu dajú čítať aj rozumné myšlienky a argumenty, čo majú hlavu a pätu, miesto vypisovania všeličoho od niektorých, častokrát zbytočne nátlakovo a emotívne, niekde na herných chatoch, či všade tam, kde to skutočne nemá význam.

Tiež mám ten názor, ak to hráča niekde nebaví, tak mu treba dať možnosť hry v inom aktívnejšom svete, je to určite lepšie, ako keby mal zrušiť účet.

Jedna z nevýhod migrácie potom je, že svet ostáva zbytočne dlho otvorený. Zoberte si Arizonu, Buffalo, Californiu, ako dlho boli otvorené (roky) a teraz je to isté s El Pasom. Tí, čo chceli, tak sa už presunuli, ale svet je ešte stále otvorený. Dokonca tam ešte stále nie je vypnutá ani registrácia. Na čo je to dobré? Kopec častí tejto hry sa tam prakticky už nikdy hráčmi nevyužije (duely, boje o pevnosti, trh, chat), nehovoriac o rôznych špekuláciách (lacné súpravy z tomboly). Popísali ste to aj vy, v podstate taký svet je už zbytočne otvorený, ani ja v tom nevidím nejaké pozitíva pre hernú komunitu. Tým určite nechcem znechutiť hráčov, čo ostali hrať v El Pase, keď niekoho tam baví hrať, tak je to úplne v poriadku, píšem len môj názor na taký svet, nie na štýl hry.

Pre hráča, čo ho to nezaujíma, ktorého baví si len klikať práce, úlohy a dueluje s NPC postavami, jemu to môže byť jedno, či to bude robiť vo svete X alebo Y. Ja si teda pod tým spojením predstavujem to, že by sa hráči (ich jedinečné účty, tj. nemôžu mať účet v tom svete, kde sa presunie postava) zo svetov El Paso, Fremont, presunuli všetci. Tým pádom by sa zbytočne dlho (roky) nečakalo, kým sa presunú a na konci sa zbytočne neprišlo o všetkých zostávajúcich hráčov, čo sa z nejakého dôvodu nepresunuli a hlavne zbytočne by nebol otvorený svet. Lebo keď už tá migrácia je, alebo keď sa napr. spustí aj vo svete Fremont, presunú sa hráči, čo chceli, ale ostanú tam stále hrať hráči, ktorí majú iný štýl hrania, ako tí aktívni hráči, ktorých bavia pevnosti a duely. A potom bude dlho ešte otvorený - a na čo. Naša komunita je malá, nepotrebujeme mať 6 svetov, to je zbytočná roztrieštenosť a vlastne kvôli tomu sa tu aj bavíme. A ešte čo ak by sa tento rok mal spustiť nový, siedmy.. Potrebujeme skôr vybalancovať počet svetov s počtom hráčov. No a s týmto prístupom spojenia (aj keď je to tiež v podstate uzavretie nejakého sveta), tak si myslím, že to môže byť priechodnejšie. Keby ostali všetky účty (či väčšina), tak sa o financie nepríde, len sa budú generovať z iného sveta. Áno, ak by sme išli zbytočne slovíčkáriť, spojenie svetov je tiež prakticky migrácia, veď to je každý presun postavy, spojenie svetov by teda bola povinná migrácia.

Pointa je, aby sa presunuli všetky účty a aby sa zbytočne pomaly nezomieralo, čo sa v týchto svetoch naozaj deje a neprichádzalo sa o aktívnych hráčov, ktorých unudí čakanie na migráciu a skončia a na konci sa neprišlo aj o hráčov s pasívnym štýlom hrania, lebo aj keď svet už môže byť zbytočný, oni pre nás nie sú.

Váš návrh zobrať neaktívne svety a presunúť ich do tretieho, nového, s tým, že od začiatku by sa stavali mestá a pevnosti, je tiež dobrý. Posuniem ho ďalej. Aj individuálnu migráciu. Ďalší týždeň si o tom popíšem s Inno a potom vám dám vedieť. Aby som to zrhnul a na čo sa pokúsim zistiť odpoveď:

Migrácia z Fremontu do Delaware alebo do Geronima (a opäť aj z Texasu)
Uzavretie registrácie El Pasa alebo aj celkovo
Spojenie svetov (El Paso + Fremont alebo skôr El Paso/Fremont + Delaware)
Spojenie svetov (Staršie svety na úplne nový svet)
Individuálna migrácia na požiadanie cez hernú podporu

Čo sa týka toho, kde by sa malo konať prípadné hlasovanie, to sa môže riešiť až potom, teraz to nie je aktuálne.

Ak vás napadnú ešte ďalšie riešenia, návrhy, napíšte. Všetci, čo sa tu zapájame, tak nám ide o tú istú vec.
 
Hore