Boj o pevnosť
1)
Vyhlásenie boja o pevnosť:
Jediný spôsob ako zabrať pevnosť, ktorú ovláda iné mesto, je na ňu zaútočiť. Zakladatelia alebo radcovia mesta, ktoré chce zaútočiť, musia prísť do pevnosti a vyzvať ju k boju.
Založenie boja o pevnosť sa zahajuje ikonou v pravom dolnom rohu náhľadu pevnosti.
Náklady na vyhlásenie útoku:
1) malá pevnosť- 1 500$
2) stredná pevnosť- 5 000$
3) veľká pevnosť- 10 000$
2)
Pripojenie k boju o pevnosť:
Po vyhlásení boja sa behom nasledujúcich 24 hodín môžu hráči z miest obrancov a útočníkov tiež prísť a zapojiť sa do boja o pevnosť.
Ak si členom mesta, ktoré vyhlásilo útok, môžeš sa zapojiť iba do útoku, ak si členom mesta, ktoré obliehanú pevnosť vlastní môžeš sa pridať iba do obrany, a ak nepatríš ani k jednej strane, môžeš sa pripojiť ako neutrálny hráč, kde chceš.
Svedčí o tom aj ikona v náhľade obliehanej pevnosti, ktorou sa pripájate do boja, nachádza sa v pravom dolnom rohu.
-ak si
obranca, zobrazí sa ti takáto ikona
-ak si
útočník, zobrazí sa ti takáto ikona
-ak si
neutrálny hráč, zobrazí sa ti takáto ikona
3)
Nastavenie pozície:
Ak sa prihlásite do boja, zobrazí sa Vám mapa bojiska, kde ak ste útočník, tak sa umiestnite na červené polia na mape okolo pevnosti. A ak ste obranca tak sa umiestnite na modré polia, a to buď na opevnenie, alebo do vnútra pevnosti.
Umiestnenie vykonáte kliknutím ľavým tlačítkom PC myši, na mapu, kde sa zobrazí vaša postava v podobe žltej guľôčky.
!!!POZOR !!!
To nieje všetko, ešte máte možnosť si zadať na mape
červený krížik, ktorý sa zobrazí ak ľavým tlačítkom myši viac krát kliknete za sebou, alebo ak vypnete obrazovku bojiska a zapnete ju ešte raz, tak kam na mape kliknete tam sa Vám tento červený krížik zjaví.
Slúži na to, že kde zadáte tento
červený krížik, tam sa Vám začne postava automaticky presúvať, počas boja, najkratšou cestou.
Chybu, ktorú robia najčastejšie útočníci, je v tom, že nezadajú si tento krížik a sú neaktívny počas boja. Potom hra ich automaticky navedie na vlajku obrancov, čo vždy spôsobí, že takýto hráči sú obrancami zničený hneď v počiatku boja.
Obrancovia ak si nezadajú tento krížik, tak nič sa nedeje, ostanú stáť na mieste.
Treba byť na to veľmi opatrný, hlavne ak ste v útoku, lebo zabudnúť na ten krížik znamená temer okamžitú smrť, a útočníkom tým vôbec nepomôžete.
Ak si viac hráčov zvolí rovnakú východziu pozíciu, bude na ňu umiestnená prednostne postava, ktorá patrí k jednému zo zúčastnených miest. Ak sa ani tak situácia nevyrieši, prvá bude tá postava, ktorá si ju ako prvá aj zvolila.
Ak si pozíciu nevyberieš, budeš umiestnený náhodne do oblasti útočníkov alebo obrancov, podľa toho ku komu patríš.
Po prihlásenia do boja o pevnosť, môžeš normálne pokračovať v bežnej práci a dueloch. Môžeš sa pohybovať na mape a hrať ako predtým. Je ale dôležité zostať blízko pevnosti, v dobe keď sa boj začína, aby si sa tam včas dostal. Ak už sa boj začne, už nemôžeš nič iné robiť, nemôžeš odísť z mesta ani byť vyhodený.
4)
Popis bojového poľa a prestrelky:
V boji stoja proti sebe útočníci a obrancovia. Cieľom útočníkov je buď zničiť všetkých obrancov, alebo obsadiť vlajku a udržať ju 5 kôl. Obrancovia musia udržať pevnosť 55 kôl, alebo poraziť všetkých útočníkov.
Sektory a polia:
1) Mapa je rozdelená na sektory a polia. V každom poli môže stáť len jeden hráč. V každom sektore môžu byť len zástupcovia jednej strany, útočníkov alebo obrancov.
2) Počas kola môže každý hráč jeden krát vystreliť a jeden krát sa pohnúť.
3) Môže prejsť do priľahlého sektoru, ak tam nie je niekto z druhej strany a pokiaľ sú tam polia volné. Nedá sa pohybovať medzi sektormi v šikmom smere.
4) Niektoré sektory majú zvláštne vlastnosti, niektoré zlepšujú a iné zhoršujú hodnoty hráčov (veža, hradba, vlajka).
Strieľať:
1)
Každý hráč strieľa automaticky na najbližšieho protivníka, ktorého uvidí. Nie je možné strieľať na iný cieľ.
2) Ak je susedný sektor obsadený nepriateľom a ty sa chceš presunúť na pole z tohto sektoru, tak automaticky strieľaš na najbližšieho nepriateľa z tohoto sektoru.
3) Nie je možné strieľať alebo zasiahnuť hráča z vlastného tímu.
Postupnosť v danom kole:
1) ako prvý začína obranca strelou na nepriateľa, ak má nejakého v dohľade
2) potom obranca vykoná pohyb, ktorý ste mu zadali
3) A až teraz útočník strieľa na najbližšieho obrancu, ktorého vidí
4) nakoniec útočník vykonáva pohyb, ktorý ste mu zadali v predošlom kole
Treba si tuto postupnosť zapamätať, aspoň viete čo si môžte dovoliť, ak ste obranca môžte bez problémov vystreliť a následne sa uhnúť, bez toho aby na vás útočník vystrelil. Ale ak napríklad z obrancom vybehnete na hradbu, na ktorú vidia útočníci, tak ešte v tom kole začnú po Vás strieľať.
Ak ste útočník a vidia na Vás obrana, tak najprv na Vás vystrelia a až potom sa môžte pohnúť. Teda ak skočíte niekde na miesto kde na Vás následne uvidí obrana, tak v tomto kole na Vás nevystrelia, lebo išli pred vami.
Viditeľnosť:
1) Šedá oblasť vyznačuje polia, kam nemôžeš strieľať. Tvoja postava môže strieľať len do miest, ktoré nie sú šedé.
2) Avšak môžeš vidieť pohyb a iných hráčov v šedých oblastiach.
Vzdialenosť:
Čím bližšie si k postave na ktorú strieľaš, tým väčšia je aj šanca na úspešný zásah. Vzdialenosť sa vypočítava podľa polí, sektory nemajú na to vplyv. Vzdialenosť nemá vplyv na veľkosť zranenia.
Poškodenie:
1) Veľkosť zranenia za zásah záleží len od zbrane, ktorú má tvoja postava. Zbraň spôsobuje ukázané zranenie, ale nie viac ako je
1/3 maximálneho počtu životov protivníka.
2) Príklad: Hráč s maximom 600 životov nedostane teda poškodenie za viac ako 200 životov, za zásah.
3) Iba pušky spôsobujú zranenia! Duelová zbraň nemá žiadny vplyv na zranenia v boji o pevnosť.
Zúčastnenie sa:
Počas boja o pevnosť nemusíš byť online. Aj keď si v bezvedomí, napríklad kvôli duelu, nezabraňuje ti to zúčastniť sa boja o pevnosť. Avšak je nutné sa dostaviť do pevnosti včas, aby si sa mohol zúčastniť boja. Ak nie si online, tvoja postava sa chová, ako si jej zadal pomocou červeného krížika pred bojom. Snaží sa dostať do cieľovej pozície. Ak si nevybral cieľ, postava sa nebude hýbať, ale len v prípade obrany, ak si útočník, tak postava automaticky smeruje do sektoru vlajky. Nemôžeš sa pripojiť k boju, ak už uplynulo 24 hodín, teda už začal boj.
5)
Streľba v boji o pevnosť:
Či zasiahneš svojho protivníka záleží od veľa vecí. Napríklad na tvojich schopnostiach a protivníkových, na vašich pozíciách, vzdialenosti a taktiež aj od šťastia.
Pre boj o pevnosť je dôležitých 5 schopností.
*
Vodcovstvo sa používa pri streľbe ale aj pri snahe uhnúť sa zásahu.
*
Presnosť sa používa iba pri streľbe.
*
Uhýbanie sa používa iba pri pokuse uhnúť zásahu.
*
Skrývanie sa používa, keď sa obranca snaží strieľať alebo uhnúť zásahu.
*
Vytrvalosť sa používa, keď sa útočník snaží strieľať alebo uhnúť zásahu.
Pre každú strelu a pokus o uhnutie sú teda brané na vedomie tri schopnosti.
Bonusy schopností z jednotlivé body v nich:
+1 bonus s 1 bodom a viac
+2 bonus s 3 bodmi a viac
+3 bonus s 10 bodmi a viac
+4 bonus s 23 bodmi a viac
+5 bonus s 43 bodmi a viac
+6 bonus s 71 bodmi a viac
+7 bonus s 108 bodmi a viac
+8 bonus s 155 bodmi a viac
+9 bonus s 211 bodmi a viac
Bonusy za špeciálne sektory:
Ako bolo spomenuté vyššie najlepšie bonusy dávajú veže, čím viac ich vystaviate tým lepšie bonusy Vám dávajú. ďalej opevnenie s tým istým princípom výstavby a zvyšovania bonusov, ale aj budovy vnútri pevnosti Vám o niečo zlepšujú schopnosti.
Postih za vzdialenosť:
Čím bližšie si k postave na ktorú strieľaš, tým väčšia je šanca na úspešný zásah. Vzdialenosť sa vypočítava podľa polí, sektory nemajú žiaden vplyv. Vzdialenosť nemá vplyv na veľkosť poškodenia.
-1 postih od vzdialenosti 1 pola
-2 postih od vzdialenosti 2 polí
-4 postih od vzdialenosti 3 polí
-5 postih od vzdialenosti 4 polí
-7 postih od vzdialenosti 5 polí
-9 postih od vzdialenosti 6 polí
-10 postih od vzdialenosti 7 polí
-12 postih od vzdialenosti 8 polí
-14 postih od vzdialenosti 9 polí
-16 postih od vzdialenosti 10 polí
-18 postih od vzdialenosti 11 polí
-19 postih od vzdialenosti 12 polí
-20 postih od vzdialenosti 13 polí
-22 postih od vzdialenosti 14 polí
-24 postih od vzdialenosti 15 polí a viac
Postih za sektory okolo vlajky a aj za sektory samotnej vlajky:
Ak stojíte hneď vedľa sektoru vlajky, tak máte znížené schopnosti o -10 bodov, a ak stojíte priamo na vlajke máte schopnosti znížené o -20 bodov. Preto neodporúčam sa snažiť o prestrelku z nepriateľom z týchto pozícií, preto lebo ste veľmi zraniteľný a aj vaša šanca na zásah je oveľa nižšia.