Ak mozem prispiet mojou malickostou: tento suboj srdci hombre vs pizzaro je v podstate suboj medzi statmi a hp a je taky stary jak boje o pevnosti. Sice som dlho nehral, cize detaily si prosim neberte doslova, ale podstata myslim ze plati dodnes... V bojoch o pevnost mas len 3 istoty co sa tvojho vykonu v boji tyka a to je tvoje hp, tvoja odolnost a dmg tvojej zbrane. Vsetko ostatne je nie len ze premenlive, ale zaroven je to len sanca. Nehovorim teraz ze staty nesu dolezite, len poukazujem na to, ze v kazdom jednom builde musi byt rovnovaha medzi statmi a hp, alebo medzi statmi samymi, ako je to napriklad pri dmg duelantoch, ale tych rozoberat nechcem, lebo s nimi nemam skusenosti... Ja osobne som pri robeni buildov pre seba alebo pre inych pouzival dve mnou vymyslene cisla, a to priemerna sanca na zasah supera a priemerny dmg supera... Tieto cisla su velmi hruby odhad toho, kolko clovek vydrzi na hrote a pri robeni buildov mi pomahali ako referencne body. V podstate ide o to, ze ak mas mensi uhyb ako priemerna sanca na zasah supera, tak si vankus, cize ta trafi skoro kazdy. Ak mas vecsi, uz by si toho mohol lignut viac. Pointa je taka, ze nemusis mat nehorazne staty na to, aby si uhybal, staci ak mas nieco nad ten priemer. A kolko nad ten priemer mas mat, respektive kolko nad priemer sa ti oplati sa zase urci tym, kolko hp za kazdy +1 do statov "stratis". Ja som vyuzival jednoduche pravidlo pri hrubom nacrte: ak ti dalsi +1 do statov zobere viac bodov ako by si mal v priemerny dmg supera-odolnost, tak sa to neoplati. Pripominam tu ze ide o pripad kedy mas uhyb vyssi ako priemerna sanca na zasah supera... Taze na zaver: ak ides tanka, nemal by si sa pozerat az tak na staty lebo aj stavbar na svojej vezi ma sancu lignut a v danom momente jedine co na tvojom builde zalezi je to stare dobre hp+odolnost...